مینی لپ تاپ ها همانطور که از نامشان پیدا است لپ تاپ های کوچک و یا همان مینی  هستند، گرچه بزرگ تر می تواند بهتر باشد اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند لپ تاپ های سبک تر و قدرتمند تری برای کار یا سرگرمی خریداری کنند. اگر رشته ی شما کامپیوتر است، یک مینی لپ تاپ با قدرت و توانی که دارد به راحتی می تواند، برای مصرف شما کارآمد باشد و نیاز هایی که از یک لپ تاپ دارید را برآورده کند. دلایلی که بسیاری از متخصصان و دانشجویان به سمت استفاده از این محصولات کوچک تر می روند شامل اندازه، عمر طولانی باتری، ویژگی های ابتکاری، دوام و قیمت است.
شما برای خرید لپ تاپ مناسب باید دقت داشته باشید تا یک لپ تاپ با دوام و با کیفیت را تهیه کنید.

مینی لپ تاپ چیست؟

در حالی که کلمه مینی به ندرت در توصیف یا نام محصول وجود دارد، اما شما می توانید یک لپ تاپ کوچک را با این ویژگی های معمول تشخیص دهید:

  • پردازنده، کارت گرافیک و حافظه
  • صفحه کلید، معمولاً در اندازه کامل
  • اندازه صفحه نمایش 11 تا 13 اینچ، صفحه لمسی اختیاری است
  • وزن بیش از چند پوند نیست
  • برای محافظت می تواند کاملاً بسته شود.
  • قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم

البته بیشتر مارک ها نسخه مینی لپ تاپ خود را دارند. شما برای خرید می توانید این مینی لپ تاپ ها را در نظر بگیرید حتی اگر در بازار عرضه نشده باشند.

مزایای مینی لپ تاپ ها

رایانه ها هم برای اوقات فراغت و هم برای اهداف حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند و محبوبیت دارند. برخلاف سایر وسایل الکترونیکی کوچک، مانند نوت بوک یا تبلت، لپ تاپ مینی به ندرت توان محاسباتی را در تلاش برای قابلیت حمل بیشتر از بین می برد. با این ماشین ها می توانید کارهای شگفت انگیزی انجام دهید. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که آن ها به یک گزینه محاسباتی بسیار مورد پسند تبدیل شده اند:

1. اندازه

اندازه این محصولات برجسته ترین ویژگی آن ها است. بردن آن ها به هر مکانی که می روید بسیار آسان است و می توانید از آن ها به راحتی در پشت یک صندلی خمیده در هواپیما استفاده کنید و آن ها به زیبایی در یک کوله پشتی یا کیف دستی استاندارد قرار می گیرند. اکثر مینی لپ تاپ ها فضای کمتری نسبت به محل نگهداری اطلاعات شغلی یا کلاسور علمی دارند. فوق العاده قابل حمل هستند زیرا بسیار سبک بوده و فضای کمی را اشغال می کنند.

2. عمر باتری طولانی

علاوه بر کوچک بودن، فوق العاده کارآمد هستند. بسته به نحوه استفاده از یک شارژ کامل باتری از 7 تا 12 ساعت متغیر است. به عنوان مثال، سرویس های پخش فیلم از باتری بیشتری نسبت به خواندن یک سند متنی استفاده می کنند. بسیاری از سیم های “شارژ سریع” را در خود دارند بنابراین می توانید در کمتر از یک ساعت باتری را دوباره پر کنید.

3. ویژگی های ابتکاری

در حالی که لپ تاپ های کوچک مانند هر رایانه نوت بوک معمولی به نظر می رسند، برخی از آن ها مزایای چشمگیری دارند که مدل های بزرگ از آن برخوردار نیستند. بسیاری از آن ها به عنوان یک تبلت و لپ تاپ ترکیبی عمل می کنند، سطح صفحه لمسی صاف، قلم نوشتن و لوازم جانبی، تنظیمات مختلف تاشو و صفحه کلیدهای متحرک را ارائه می دهند. اندازه آن ها را به دلیل کمبود عملکرد رد نکنید. پورت USB دارند که به انتقال داده با استفاده از حافظه جانبی کمک می کند.

4. دوام

به یاد داشته باشید، یکی از علائم تجاری مینی لپ تاپ این است که می تواند برای محافظت از صفحه نمایش و صفحه کلید کاملا بسته شود. برخی از مینی لپ تاپ های سطح اول مخصوص مدارس طراحی شده اند و از محافظت در برابر نشت و موارد با دوام برخوردار هستند. اندازه و وزن دستگاه ها در هنگام حرکت به ایمن سازی آن ها کمک می کند.

5. قیمت

نسخه های کوچک تر این فناوری محبوب اغلب به بودجه بالاتری نیاز دارند، اما در مورد این دستگاه ها چنین نیست. مدل هایی که دانش آموزان برای کار در کلاس استفاده می کنند از مقرون به صرفه ترین مینی لپ تاپ های موجود در بازار هستند. فقط با صرف یک صد دلار، جریان، نوشتن و تحقیق در وب می تواند در اختیار شما قرار گیرد افرادی که هزینه زیادی ندارند. از یک لپ تاپ مینی استفاده می کنند در حالی که هر کسی که از گزینه های محاسباتی انعطاف پذیر و قدرتمندی برخوردار باشد، مینی لپ تاپ را دوست دارد، برخی از افراد بیشتر از دیگران به سمت آن ها جذب می شوند.

معایب مینی لپ تاپ ها

از جمله نکات منفی لپ تاپ مینی، مهم ترین آن CPU ضعیف و مقدار کمی RAM است. همچنین، فضای ذخیره سازی کم به دلیل هارد دیسک نسبتاً کم است و البته عدم وجود درایو نوری به این معنی که اگر بخواهید نصب نرم افزار زیادی انجام دهید، مجبور به خرید درایو نوری خارجی خواهید شد.

اگرچه صادقانه بگویم، مهم ترین سود باید قیمت باشد. اگر برای حمل و نقل به کامپیوتر بسیار قدرتمندی احتیاج نداشته باشید، نسبتاً ارزان هستند. به یاد داشته باشید که این لپ تاپ عمدتا برای قابلیت حمل است و نمی تواند جایگزین رایانه رومیزی یا لپ تاپ اصلی شود، بلکه برای پشتیبانی است.

اگر می خواهید بازی های فشرده را انجام دهید یا برنامه های سنگین اجرا کنید، لپ تاپ راهی است که باید پیش بروید. اما اگر همه آنچه شما به دنبال آن هستید برنامه های Office و روشی برای مرور و کار از طریق اینترنت است، نمی توان کامپیوتر کوچک لپ تاپ را برای قابلیت جابجایی شکست داد. قطعا حمل 3 پوند در مقابل 15 بهتر است.

البته، مینی لپ تاپ ها وجود دارند، زیرا آن ها نیز مسیری طولانی را طی کرده اند و در حال حاضر اکثر تولید کنندگان بزرگ رایانه با چندین مدل تولید شده اند و به نظر می رسد هر روز مدل های جدیدی در بازار عرضه می شود.

مینی لپ تاپ برای چه افرادی کاربرد دارد؟

لپ تاپ های کوچک به دلیل ابعاد کوچک و طراحی مینیمال در هر محیطی قابل استفاده هستند. شما می توانید این لپ تاپ ها را با خود حمل کنید و در محیط هایی مانند دانشگاه، کافه و هر جای دیگری مورد استفاده قرار دهید. همانطور که گفتیم این لپ تاپ ها شارژدهی مناسبی دارند و از این رو می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های بیرونی باشند.

مینی لپ تاپ ها نسبت به ابعاد خود عموما سخت افزار مناسبی ارائه می دهند و از این رو برای برنامه نویسان و طراحان انتخاب ایده آلی خواهند بود. ابعاد کوچک و استفاده از سخت افزار کم مصرف علاوه بر زیاد شدن شارژدهی، موجب می شود این لپ تاپ ها سر و صدای کمی داشته باشند. البته این لپ تاپ ها گزینه مناسبی برای بازی نیستند و معمولا در همان رنج قیمتی می توانید یک لپ تاپ گیمینگ با ارزش خرید بالاتر پیدا کنید.

بهترین مینی لپ تاپ های بازار

  • مینی لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 10 میلیون تومان
  • مینی لپ تاپ ایسوس VivoBook 14؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 20 میلیون تومان
  • مینی لپ تاپ اپل MacBook Air MGN63؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 30 میلیون تومان
  • مینی لپ تاپ مایکروسافت Surface Pro 7 Plus؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 40 میلیون تومان
  • مینی لپ تاپ هواوی Matebook X Pro؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 50 میلیون تومان
  • مینی لپ تاپ مایکروسافت Surface Pro 8؛ بهترین مینی لپ تاپ تا 60 میلیون تومان

نتیجه گیری نهایی درباره لپ تاپ مینی

انتخاب یک لپ تاپ مینی یا یک لپ تاپ 2 در 1 به طور چشمگیر با هدفی که شما می‌خواهید از آن استفاده کنید تعیین می‌شود. افراد حرفه‌ای، دانشجویان، هنرمندان، دوستداران بازی و کاربران مبتدی ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشند. این لیست یک راهنما برای کمک به شما در انتخاب بهترین مینی لپ تاپ بر اساس نیاز شما بود.قبل از خرید مینی لپ تاپ ها، ابتدا روی نیازهای کلیدی خود متمرکز شوید. اگر نیاز شما کار یا مطالعه است، یا اگر قصد دارید بدون دسترسی به نقطه شارژ آن را برای مدت طولانی حمل کنید، عاقلانه‌تر است که روی عمر باتری طولانی و پردازنده‌های بهتر سرمایه گذاری کنید. از طرف دیگر، اگر بازی یا سرگرمی نیاز اصلی شماست، ممکن است بخواهید باتری را نادیده بگیرید و جستجوی خود را بر روی وضوح عالی و کیفیت صدا متمرکز کنید.