همه‌ی ما با هر نوع سلیقه‌ای، در طول روز، زمانی را به لذت‌بردن از موسیقی اختصاص می‌دهیم: پشت فرمان و ترافیک‌های تمام‌نشدنی، هنگام کارکردن و نیازداشتن به تمرکز بیشتر و به‌خصوص در جشن‌ها و میهمانی‌ها. اما برای لذت‌بردن بیشتر از موسیقی به ابزار مناسبی نیاز داریم. پس اگر به دنبال این هستید که بیرون از منزل، خودرو و به دور از کامپیوتر شخصی از موسیقی لذت ببرید، احتمالا نیاز به یک اسپیکر قابل‌حمل را احساس خواهید کرد. اما برای انتخاب اسپیکر مناسب گزینه‌های زیادی وجود دارد که انتخاب را تا حدی دشوار می‌کند. در این مقاله از فروشگاه حافظ قصد داریم شما را در انتخاب اسپیکر قابل‌حمل مناسب یاری کنیم.

اسپیکر قابل حمل یا پرتابل چیست؟

برای این که بتوانید موسیقی را همیشه و همه جا با خود داشته باشید نیاز به اسپیکر قابل حمل دارید. این اسپیکر‌ها می‌توانند آنقدر کوچک باشند که در جیبتان جا بشوند. آن را با خود به هرجایی برید، از سر کلاس‌‌ها تا پیک نیک، سفرهای طولانی، لب دریا و حتی داخل حمام. اسپیکرهای قابل حمل اندازه کوچک‌تر و به طبع قیمت پایین‌تری هم دارند. تقریبا هر کسی که یک گوشی یا تبلت هوشمند داشته باشد می‌تواند از داشتن اسپیکر قابل حمل لذت ببرد زیرا قطعا تجربه شنیداری شما در هر موقعیتی بهبود می‌دهد. بیشتر اسپیکرهای قابل حمل از طریق بلوتوث متصل می‌شوند، زیرا این قابلیت در اکثر دستگاه‌ها وجود دارد و نیازی به وسایل جانبی و تجهیزات خاصی برای ارتباط با اسپیکر نخواهید داشت. همچنین هیچ نیازی به ارتباط اینترنتی یا اپلیکیشن‌های جورواجور هم نخواهد بود.

اسپیکر قابل حمل

اسپیکر قابل حمل

قیمت مقرون به صرفه این اسپیکرها

یکی دیگر از دلایل خرید اسپیکر بی سیم را می توان قیمت مناسب آن نسبت به اسپیکر های دسکتاپ یا رومیزی دانست. تنوع بی سابقه این گجت در بازار موجب شده بتوان در هر رنج قیمتی این وسیله را پیدا کرد. با این وجود قیمت تمام شده برای خرید یک اسپیکر قابل حمل بسیار به صرفه تر از اسپیکر های سیمی می باشد. البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که اسپیکر های سیمی عموما خروجی صدای بهتری ارائه می کنند و برای امور حرفه ای مانند گیمینگ گزینه مناسب ترین محسوب می شوند.

حذف شدن اتصالات سیمی

حذف شدن سیم در اسپیکر ها را می توان دلیل بعدی برای خرید اسپیکر وایرلس دانست. عدم وجود سیم های دست و پاگیر استفاده از این وسیله را در هر محیطی جذاب کرده است. در واقع برای پخش موسیقی به تنها چیزی که نیاز دارید یک گجت دارای بلوتوث می باشد. با این وجود عدم وجود سیم یکی از بزرگترین و چالش برانگیز ترین مشکلات اسپیکر ها یعنی میزان شارژدهی را به وجود آورده است.

نکات مهم و راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل

اندازه اسپیکر

برای تعیین اندازه اسپیکر، پیش از هر چیز به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید از اسپیکر کجا استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید آن را با خود حمل کنید و به اسپیکر جیبی نیاز دارید یا می‌خواهید آن را جایگزین سیستم صوتی خانه خود کنید. قبل از اینکه درباره اندازه اسپیکر تصمیم بگیرید، مشخص کنید کجا از آن استفاده خواهید کرد.

ورژن بلوتوث اسپیکر

اگر انتخاب شما از بین اسپیکرهای بلوتوثی است، ورژن یا نسخه بلوتوث، بیانگر کیفیت ارتباط و فاصله‌ای است که می‌توانید اسپیکر را قرار دهید بدون آنکه نگران قطع شدن آن شوید. ورژن‌های ۴ به بالا، بهترین مدل‌های اسپیکر بلوتوثی است. ورژ‌ن‌های بالاتر، خیال شما را راحت می‌کند که قطع و وصلی آن کمتر است. قطع و وصل شدن کمتر موجب می‌شود انرژی کمتری مصرف شود و باتری اسپیکر به نحو بهینه‌تری استفاده گردد.

اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر بلوتوثی

مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوخاک

اگر قرار باشد هنگام سفر، گردش‌های بین‌شهری یا حتی محیط‌های باز از این نوع اسپیکرها استفاده کنید، بهتر است از مقاومت خوبی برخوردار باشد. مقاومت اسپیکرها، با استاندارد IP سنجیده می‌شود که رقم اول، بیانگر میزان مقاومت در برابر نفوذ ذرات خارجی و رقم دوم میزان مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ مایعات را نشان می‌دهد. اگر هرکدام از این المان‌ها مشخص نشده باشد، با حرف X نشان داده می‌شود.

قابلیت مکالمه

وجود میکروفون روی اسپیکر می‌تواند یکی از مشخصات اسپیکر خوب باشد زیرا به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به قطع کردن ارتباط بین اسپیکر و گوشی به تماس‌های دریافتی جواب بدهید و مکالمه کنید. همچنین نیازی به پیدا کردن گوشی وقتی زنگ می‌خورد ندارید و وجود اسپیکر کافی خواهد بود. البته این ویژگی برای بلوتوث‌هایی که با دستیار صوتی کار می‌کنند هم ضروری است.

نورپردازی

یکی از مواردی که باید در زمان انتخاب بهترین اسپیکرهای بلوتوث در نظر بگیرید، نورپردازی می باشد. بسیاری از اسپیکر های بلوتوثی دارای پنل نورپردازی یا رقص نور می باشند که ظاهر زیبایی به آن ها می بخشد. این نورپردازی می تواند به صورت ثابت یا متحرک باشد. همچنین در برخی مدل ها طیف نوردهی متناسب با موسیقی پخش شده تنظیم می شود که ظاهر مدرنی به اسپیکر می بخشد. بهترین اسپیکر های دارای نورپردازی عموما قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارند اما اگر به زیبایی اسپیکر خود اهمیت می دهید می توانند انتخاب مناسبی برای تان باشند.

نورپردازی اسپیکر

نورپردازی اسپیکر

برخی از ویژگی‌های خاص در بهترين اسپيكر قابل حمل

بلندگوهای سایز متوسط و بزرگ گاهی باتری‌های داخلی دارند که برای شارژ تلفن‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌های همراه شما استفاده می‌شوند. این حالت برای هنگامی‌که در مهمانی هستید و نمی‌دانید تلفن شما شب دوام می‌آورد مفید است. غالباً برای شارژ کردن تلفن شما بدون متوقف شدن پخش کافی خواهد بود. بلندگوهای بلوتوث انتخاب‌شده هیچ دکمه فیزیکی برای میزان صدا یا تغییر آهنگ و پخش ندارند. این بدان معنی است که برای کنترل موسیقی یا منبع صوتی خود باید به تلفن هوشمند خود اعتماد کنید. این ویژگی ممکن است خیلی به چشم نیاید اما به‌مرور بعضی‌ها را خسته می‌کند.

کلام آخر

تا این جا با انواع اسپیکر قابل حمل و نکاتی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید آشنا شدیم. فراموش نکنید بهترین انتخاب لزوما گران‌ترین انتخاب نیست بلکه هوشمندانه‌ترین انتخاب است.برای دیدن بهترین مارک اسپیکر بلوتوث یا اسپیکر خانگی و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه حافظ مراجعه کنید. انواع مدل‌ها را با هم مقایسه کنید و با توجه به نیاز و کاربردتان بهترین انتخاب را داشته باشید.